Moga Hingga Ke Syurga

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

CInta Ridzuan & Aida

Lilypie Third Birthday tickers

CinTa Ridzuan & Aida 2

Lilypie Second Birthday tickers

Friday, May 21, 2010

Kehidupan

Bangun pagi tadi lebih awal dari biasa...diharap akan berterusan selamanya...sekarang perutku dah agak membesar..banyak pergerakan yang terbatas...masa memula bangun terpikir aku sejenak...tak sangka aku akan menjadi seorang ibu tak lama lagi...begitu cept putaran masa..menjadi parent ni tak semudah yang kita sangka kan...boleh ke aku menjadi sehebat ibu ku....yang berjaya mengasuh anaknye semua ke Menara Gading...Sekarang ni lagi hebat dugaan sebagai ibu bapa...anak2 perlu di bentuk mengikut peredaran masa....sekarang anak2 ladi advance berbanding dahulu...kecut perut bila tgk berita tentang budak sekolah lagi dah berzina...masalah sosial sekarang makin meruncing...risau dibuatnye...

Sekarang aku lagi sensitif bab kekeluargaan ni...rasa sedih kalu ada parent yang dibuang keluarga...rasa sayu melihat bayi yang dibuang...pelbagai dugaan dihadapi ketika mengandungkan anak ... letih..lesu...penat..mengantuk...semuanya amat sinonim dengan diri ibu mengandung...samaada kuat tuk mengharunginye atau tidak aje...tapi demi meihat zuriat sendiri di dunia...ibu mengandung akan tetap tabahkan hati...baru ku tahu peritnye mengandungkan anak....Mak...maafkan kesalahan akak...(wah terasa sedih ni)


Segala yang aku lakukan sekarang akan terpikir boleh tak...bahaya tak tuk kandungan ku...pengorbanan yang amat besar sekali....aku tak berap suka sayur n susu...skarang ku telan jua demi mu anak ku...banyak benda yang tak lalu ku makan ku gagahkan jua untuk memakan nya...demi mu anak ku...(hope bie anak ku dalam kandungan ini besar kelak akan memamhami n membacanya)Mengertilah anakku...Jadilah muslim yang soleh/solehah...Ibu & ayah akan mendidik mu sebaik yang mungkin...Doakan Kami..

No comments: