Moga Hingga Ke Syurga

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

CInta Ridzuan & Aida

Lilypie Third Birthday tickers

CinTa Ridzuan & Aida 2

Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, July 14, 2011

Pengalaman Melahirkan Along


3.7.2011
6.30ptg sampai umah Ipoh baru balik dr kampong. Sempat melawat maksu ku yang baru dapat bb girl kat Kajang. Mak n Alang Siah ikut sama balik Perak. Mak ikut gak sebab aku mungkin akan di induce 7hb…so terus mak ikut dr Kampung….Mghrib tu sempat lagi alang bercerita tentang cara nak bersalin…so dapat lah input sikit ….

4.7.2011
1.30am
Tetiba terjaga disebabkan ada air keluar…aku ingtkan aku terpee…so seperti biasa pergi bilik air buat pe yang patut…inform my hub…tapi disebabkan dia mengantuk n kepenatan aku biar kan lagi…tapi mata tak leh tutup gak…tgk my hub semngat tido sian plak nak bngunkan lagi…
2.30am
Sekali lagi berlaku perkara yang sama…hati dah gusar…tapi masih tak rasa sakit just ada kuar air…so aku rasa sok pagi je lah p hospital ok lagi ni…kecuali lah kalau darah yang kuar…tak inform pun my hub..sian tgk dia keletihan drive dari Melaka…
3.30am
Wah teperanjat sebab ada darah kuar …masa sudah sampai nampaknye…kejutkan hubby…then my hub kejut mak n Alang …dorang buat keputisan p Hospital gak pagi tu…then aku bersiap2 lah…sebekum tu mintak my hub buat kan nesvita tuk tenaga…mana lah tau kena meneran nanti…hahahah…
4.00am
Sampai kat ISH masih mampu berjalan ke wad bersalin…tak nak naik kerusi roda..hahaha…then nurse suh p Buang air kecil n tukar pakaian…tak leh nak “pee” then nurse kata tak pelah…sekarga sy nak cek kamu…dari pukul bape sakit??? Erm aku jawab kul 1.30 kuar air tapi tak sakit pun..then dia cek bape dah bukaan nye…tetiba nurse lain dtg n anto aku terus labour room…aku sempat tanye dah buka bape ye…nurse jawab bukak 8..kamu tak rasa sakit ke…erm “tak”…
Kat labour room baru rasa sakit..hahah…Ya Tuhan …Anugerah sakit yang tak terhingga…di sebabkan aku tak dapat “pee” tadi so ketuban aku sukar nak pecah…Nurse terpaksa sedut melalui tiub…barulah ketuban keluar n pecah
N then Dr datang n membantu aku meneran n 7.47 lahirlah Along ke Dunia…Ya Tuhan Anugerah tak Ternilai pada 3 sya’ban…

Hadiah Ulang Tahun kami di Tahun Hijrah N Masihi…Ulang tahun perkahwinan 2 sya’ban n Tahun Masihi 24 Julai…Alhamdulilah…Terima Kasih Allah…

3 comments:

NiNa said...

Aida, tahniah ye.. kecut perut aku bace camne ko bersalin sbb teringat camne sakit bersalin dl.. haha.. nmpk ko aku fobia lg.. kihkih.. anyway, aku doakn ko n bb sentiasa sihat.. kiss kan bb tuk aku ye..

AIN NAZRI said...

adot... bestnya.. aku yer giliran x tahu laa mcm mana.. cuak pon ada jugak.. tapi seronok

Aida said...

Nina:aku seraiau lagi...kadang terasa lagi sakit nye...huhuh

Mama:Erm banayka kan jalan...hehehe...Jgn Gabra...ceh pandai je aku ckp...kuikuikui